Friday, May 31, 2019

Naskah Drama Bahasa Inggris, Crying Stone

Naskah Drama Bahasa Inggris, Crying Stone - Kalau naskah drama yang satu ini hanya untuk sobat yang ingin membuat drama bahasa inggris, ya jelaslah soalnya judulnya aja crying stone. Sebenernya ini drama dari bahasa indonesia yaitu batu menangis yang dialih bahasa menjadi naskah drama bahasa inggris crying stone. Tapi tentu tidak kalah seru dunk dengan aslinya, simak aja naskahnya berikut.


Seperti kita tahu, di sekolah sering kali kita membutuhkan banyak sekali sumber dan bahan belajar baik yang dari buku maupun dari sumber internet.

Salah satunya yang banyak dibutuhkan adalah berbagai referensi untuk naskah drama dalam bahasa Inggris. Yang akan kita bahas kali ini adalah hal tersebut yaitu satu bahan untuk berlatih drama. 

Drama kali ini diadobsi dari cerita bahasa Indonesia, drama tersebut adalah drama legenda batu menangis dalam bahasa Inggris.

Bagaimana, apakah anda membutuhkan naskah seperti ini? Jika iya, sebenarnya kita bisa menyusun atau membuat sendiri naskah seperti ini namun kalau membutuhkan contohnya maka bisa melihat naskah yang akan disertakan.

Naskah Drama Legenda Batu Menangis Bahasa Inggris
Crying Stone

Narator:
long time ago , in a remote villlage in the province of west Kalimantan, Indonesia. Lived a window with a beautiful daughter. Her name is darmi. They lived in ahut located at the end of the village.

Since the father is died , their life became difficult. While her daughter a girl child, but she is a girl who’s lazy. The work is make-up and admire her beauty in front of the mirror. it is not willing to help her mother.

Mother :
darmi, come help mother in fields,

Darmi :
no mom, ..!! I will not go into the fields later dirty nilefingers and mud skinned man.

Mother :are you not sorry to see mother mi..?

Darmi :no..!! just an old mother worked in the fields . because there was no longer the man who is. Intreresed in the mother’s face was wrinkeled.

Mother : (hmmm,ck,go away.)

Lasmi :hey darmi..?

Why you don’t helped your mother in the fields..!!

Darmi :no.. no.. no.. I can’t help my mother, because I’m afraid my nailfingers and skin is dirty.

Lasmi :why..? you just think about your skin and nail fingers. You must helped your mother in fields for got the money..

Darmi :what do you mean..?

I can’t helped my mother. Can you hear that..!!!

Lasmi :ooowwgghtt.. I don’t think you like that to your mother. I’m disappointed, have a friend like you.

Narator:listen to darmi is anwered, lami go away. She go to in the field, but before arrived in the field. She meet darmi’s mother in hut, darmi’s mother taking to break.

Mother :huufftt…. I’m so tired..

Lasmi : Assalamualaikum …aunt.

What are you doing..?how you lunch..??

Mother :eemmmmm…lasmi. I take break.

Notyet, because I haven’t money to buy rices.

Lasmi :casually.. I bring some foods for your lunch..

Mother :oohh… thank you lasmi your take care.

Lasmi :youre welcome..

***Bersambung***

Naskah Drama Bahasa Inggris, Crying Stone
[Download Pdf]
[Download Word]

Lumayan keren ya, nah bagi yang ingin membacanya silahkan baca dirumah aja ya soalnya diwarnet mahal hee e ee... Jangan lupa link downloadnya ada diatas buat sobat pelajar yang ingin membaca naskah drama ini.

Naskah Drama Bahasa Inggris, Crying Stone Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Pusta Swara